Veelgestelde vragen

Service

Wat maakt Ideale idealer dan andere aanbieders in de markt?

Ideale wil alleen maar ideale producten met ideale service leveren. We gaan altijd een “extra mile” voor onze klanten en willen vooral dat jij je als klant geen zorgen meer moet maken. Ook kiezen we voor jou enkel de beste kwaliteit uit. Daarbij zoeken we altijd naar de meest milieuvriendelijke oplossingen, en dat geldt uiteraard voor onze zepen, papierproducten en wasserijbehandelingen, maar ook voor onze servicemedewerkers die dagelijks de baan op gaan om jou te bevoorraden.

Koop ik zelf producten aan?

Bij Ideale koop je geen matten, wissers of automaten aan maar huur je ze. Dat betekent ook dat wij instaan voor onderhoud en eventuele vernieuwing, wat je meteen een hoop bespaart op aankoop- en slijtagekosten. Huren wil ook zeggen dat wij zorgen dat jouw matten en wissers steeds op tijd verwisseld en gereinigd worden. Zonder dat je daarvoor telkens weer een afspraak moet maken. We regelen dat automatisch.

Verbruiksartikelen voor onze automaten kan je “aankopen” bij Ideale mits je ook gebruik maakt van onze full service dienstverlening. Dan worden de verbruikersartikelen stipt en automatisch bij jou geleverd, zonder dat je naar de voorraad moet omkijken.

Is overstappen naar Ideale complex? Kan ik makkelijk van mijn huidige leverancier af?

Onze medewerkers stippelen voor jou de Ideale weg naar Ideale uit. Dat betekent dat wij jou stap voor stap begeleiden in de overschakeling, zonder dat jouw service onderbroken wordt. We stemmen daarbij onze dienstverlening perfect af op jouw noden, en leveren altijd stipt.

Wat als mijn servicedag op een feestdag of brugdag valt?

Geen nood! Ideale zorgt ervoor dat je alsnog proper materiaal krijgt. We trachten dat telkens binnen de 2 tot 3 werkdagen na de feestdag te organiseren.

Ik heb een opmerking of klacht. Hoe kan ik die best doorgeven?

Ideale doet er alles aan om jou een onberispelijke service te bieden. Liep er toch wat fout, dan staan we graag open voor jouw feedback. Idealiter neem je telefonisch contact hiervoor via +32 3 664 21 92, zo kunnen we meteen bespreken welke oplossing we jou kunnen bieden.

Levert Ideale in heel België?

Nagenoeg wel! Ideale bezorgt in heel België en ook in de grensstreek met Nederland (Terneuzen, Hulst, Bergen-op-Zoom, Roosendaal, Etten-Leur, Breda, Baarle-Nassau, Eindhoven, Maastricht). Onze wasserij is gevestigd in Ekeren, nabij Antwerpen, en onze medewerkers verplaatsen zich dagelijks in bijna heel België en de grensstreken met Nederland. Wil je graag weten of wij ook tot bij jou komen, neem dan nu vrijblijvend contact met Ideale via +32 3 664 21 92 of vul het contactformulier in.

Antivuilmatten

Ik wil graag een mat met mijn logo. Kan dat?

Bij Ideale vind je verschillende kwaliteitsvolle schoonloopmatten die met jouw logo bedrukt kunnen worden. We kunnen grafische uitingen en teksten drukken op de matten zodat jij jouw bezoekers altijd netjes en met een persoonlijke noot kan ontvangen. Contacteer ons om de antivuilmat te kiezen die best bij jouw bedrijf past.

Wanneer leveren jullie de schone matten aan?

De Ideale servicemedewerkers komen op een vaste dag de matten omwisselen. Deze dag wordt bepaald in functie van de uren dat iemand in jouw bedrijf aanwezig is. Ben je alleen ‘s avond open, dan bespreken we graag met jou hoe we de wisseling vlot kunnen regelen (bijvoorbeeld een sleutel, of buiten klaarleggen). We vinden altijd wel een geschikte oplossing!

Wat is het verschil tussen een katoenen droogloopmat en een andere schoonloopmat?

De katoenen droogloopmat van Ideale is super absorberend en werkt perfect in ons Belgische, ietwat nattere klimaat. Het katoen trekt niet alleen vuil maar ook vocht op: één stap op de mat volstaat om je vloeren droog en schoon te houden.

De meer traditionele schoonloopmatten zijn gemaakt van nylon. Deze zien er altijd netjes uit, maar kunnen geen vocht absorberen. Je kan ze wel naar believen personaliseren met je logo of andere reclameteksten.

Al onze katoenen matten worden bij elke wasbeurt behandeld met een biologisch afbreekbaar vuilvang impregnatie, die de matten minuscuul klam-vochtig houdt. Hierdoor verhoogt de absorberende werking van de katoenen vezel. Vergelijk het met een droge dweil: die neemt geen vuil op, maar een natte dweil wel.

Stofwissers

Kan ik de stofwissers en vloerwissers van Ideale ook gebruiken in de voedingsindustrie?

Ja zeker. De Ideale wissers kan je gebruiken in haast alle omgevingen. De wissers zijn geïmpregneerd met een biologisch afbreekbare vuilvangzeep, die onschadelijk is voor de gezondheid. Elke wasbeurt is zuiverend en de impregnatie gebeurt afzonderlijk van het wasproces, waarbij de wisser niet meer in contact met vuil waswater. Voor meer informatie, neem contact met Ideale.

Is de vloerwisser voor alle vloeren geschikt?

De vloerwissers van Ideale zijn vooral geschikt voor gladde vloeren en tegelvoeren in handelszaken, industriële omgevingen, scholen en sportinstellingen.

Hygiëne Services

Moet ik mijn voorraad zelf beheren en telkens weer bellen voor een bestelling?

Neen, natuurlijk niet! Ideale zorgt voor automatische en stipte leveringen, waarbij jij geen zorgen meer hebt over het voorraadbeheer. We nemen je dit alles uit handen.

Wat als de vullingen dan toch sneller leeg zijn?

Gaat de voorraad er plots toch sneller door dan voorzien, bel ons dan even via +32 3 664 21 92. We zorgen ervoor dat je snel geholpen wordt!

Wijzigingen

Wat als ik plots geen of extra service nodig heb?

Heb je een opendeurdag en wil je alsnog sneller proper materiaal of extra bevoorrading voor je automaten? Of gaat uw bedrijf onverwachts tijdelijk dicht wegens urgente werkzaamheden en heb je even geen service nodig? Neem dan contact op met Ideale, wij zoeken graag samen naar de juiste oplossing. Bel ons via +32 3 664 21 92 of vul het contactformulier in.

Hoe kan ik doorgeven op welke dagen ons bedrijf gesloten is?

Zijn jullie gesloten op een aantal vaste dagen in het jaar? Of wil je een aantal feest- en vakantiedagen doorgeven? Graag, want zo houden wij onze planning strak wat leuker werkt voor onze medewerkers en ook het milieu vaart wel bij het schrappen van onnodige ritten. Neem dan contact op met Ideale, dan kunnen wij hiermee met plezier rekening houden.

Hoe kan ik een wijziging doorgeven?

Wil je iets veranderen, neem dan liefst telefonisch contact met Ideale via +32 3 664 21 92 of contacteer ons via het online formulier. Wij helpen je graag verder.